ЛЕКЦИОННИ КУРСОВЕ - БАКАЛАВРИ 
| 1. Физикохимия с   колоидна химия В курса по “Физикохимия с колоидна химия” студентите получават знания, необходими за успешно усвояване на основните принципи на термодинамиката, запознават се с особеностите на термодинамичния метод и с онези следствия, които пряко се прилагат при изследване посоката на процесите, условията за достигане и критериите за разпознаване на равновесието в различни системи и при различни процеси- фазови превръщания, разтваряне, химични взаимодействия и др. Застъпени са също основните раздели на физикохимичната наука: Повърхностни явления; Кинетика, Kатализа и Електрохимия. С фундамента и със съвременните тенденции в областта на физикохимията на повърхностите и дисперстните системи, студентите се запознават в раздела Колоидна химия.                 Студентите от специалност   "Химия" изучават "Физикохимия с колоидна химия" през втора и   трета академична   година като I и II част, съответно; 4 часа лекции и 6 часа  лабораторни   упражнения, в които   2 часа са семинарни занятия (решаване на задачи).                  Студентите от специалност   "Компютърна химия" изучават "Физикохимия с колоидна химия" през   трета академична   година като I и II част, съответно; 3 часа лекции и 2 часа  лабораторни   упражнения и 2 часа   семинарни занятия (решаване на задачи).                   Студентите от специалност   "Химия и физика" изучават дисциплината "Физикохимия" през   втора  и трета   академична година (IV-ти и V-ти семестър); 3 часа лекции и 3 часа лабораторни   упражнения.  Студентите от специалност "Медицинска химия " изучават дисциплината "Физикохимия" през третата академична година (V-ти и VІ-ти семестър); 3 часа лекции, 1 час семинар, и 3 часа лабораторни упражнения. Студентите от специалност "Анализ и контрол " изучават дисциплината "Физикохимия" през третата академична година (V-ти и VІ-ти семестър); 3 часа лекции, 1 час семинар, и 4 часа лабораторни упражнения. Студентите от специалност "Химия с английски език " изучават дисциплината "Физикохимия" през третата академична година (V-ти и VІ-ти семестър); 3 часа лекции и 3 часа лабораторни упражнения. 
 Студентите от специалност "Биология и химия" изучават дисциплината "Физикохимия" през втора и трета академична година (IV-ти и V-ти семестър); 2 часа лекции и 4 часа лабораторни упражнения. Изпитите се провеждат в края на всеки семестър. 2. Квантова химия                 Дисциплината “Квантова химия” има за цел да запознае студентите с основите на   квантовата  химия и   строежа на веществото. Основните раздели, които включва курса са: Строеж на   атома; Молекулна   симетрия; Електронен строеж на молекулите и Квантовохимични методи. В   по-практичен план, с   цел усвояване на лекционния материал са семинарните упражнения. В тях студентите   решават конкретни   задачи от изброените раздели като използват съвременна изчислителна   техника.  3. Катализа и опазване на околната среда                Учебната дисциплина   “Катализа и опазване на околната среда” се изучава от студентите от   спец. “Химия”и   специалност "Химия и физика". Лекционният курс запознава студентите с   теорията на   хомогенната, хетерогенната и матричната катализа; с природата на каталитичното   действие; с научните   основи на получаване на различни видове катализатори и с най-важните методи за   тяхното   физикохимично охарактеризиране; с приложението на катализаторите в органичния   синтез, нефтохимичната промишленост, във важни за екологията каталитични   реакции.  4. Квантовохимични методи              Целта на курса “Квантовохимични   методи” е да се запознаят студентите с принципите и приложението на   квантовохимичните    методи за компютърно моделиране на молекулни системи и механизми на химични   реакции. Дисциплината използва вече  придобитите умения на обучаващите се да работят с компютър и да   използват химически софтуер. В лекциите се изучават както класическите квантовохимични методи,   така и съвременните теории и постижения в компютърното   моделиране.В   учебната програма са включени квантовохимични програми, които са достъпни за   обучителни цели. Студентите се запознават подробно с тях и начините за създаване на входни и   разчитане на изходни файлове. Придобитите знания спомагат при решаване на конкретен   експериментален проблем и за по-добра реализация на бъдещите   химици.   |